Spacerem po Krakowie, czyli weekend w byłej stolicy Polski.

Pod koniec lutego spędziliśmy weekend w Krakowie, chociaż pogoda nie była rewelacyjna, to jednak nie było zbyt dużo wyczuwalnego smogu.

Weekend spędziliśmy spacerując po krakowskich uliczkach mających niesamowity urok. Kraków ma coś w sobie co przyciąga, nie tylko turystów z Polski, ale też z zagranicy.

Przy okazji spaceru w okolicy rynku zatrzymaliśmy się na pyszny lunch w kawiarni Lajkoniku. Lokal jak najbardziej polecamy, gdyż zaskoczył nas różnymi świetnymi kanapkami, ciastami i herbatami.

Obiad tego dnia też uważamy za super. A gościliśmy w Meat&Go. Krótki opis lokalu: spokojna muzyki, duże stoły i fenomenalne kanapki z duża ilością miesa. Pierwszy raz cos takiego jedliśmy w życiu. Umiejscowienie tej knajpy też jest ciekawe bo znajduje się w starej hali przemysłowej, a elementy dawnej infrastruktury robią tu za potężne nogi od stołów.

Oprócz samej starówki krakowskiej pojechaliśmy również zobaczyć Zamek Pieskowa Skała – zamek na terenie wsi Sułoszowa. Położony w Dolinie Prądnika nieopodal Krakowa, na terenie Ojcowskiego Parku Narodowego.

Zamek nie jest duży.Został odnowiony parę lat temu, ale według mnie stracił trochę na uroku, bo za bardzo w niektórych miejscach bije z niego ta nowość. Przy dziedzińcu znajdują się ogrody, ale w lutym niestety nie stanowią zbytniej atrakcji turystycznej. Mieści się tu również muzeum, ale nie weszliśmy do niego.

Niedaleko zamku znajduje się także Maczuga Herkulesa. Jest to skała, która zbudowana jest z twardych wapieni skalnych. Jest to rzecz trudna do przeoczenia i stanowiąca również tutejszą atrakcję i obiekt do sfotografowania.

Wracając do domu sądziliśmy, że to koniec zwiedzania, ale nagle zauważaliśmy kolejny zamek, a tak naprawdę Pałac Mirów znajdujący się w Książu Wielkim. Obecnie mieści się w nim Zespół Szkół im. Wincentego Witosa oraz Zespół Szkół Rolniczych. Ten mały pałacyk z XVI wieku określilibyśmy mianem takiego małego Polskiego Hogwartu. Jeśli ktoś jest w pobliżu to warto tu zajechać i obejrzeć obiekt z bliska.